Sivilce Kurutucu Yağ?

Merhaba canlar,

Şunu dinlerken okuşalım Bratia Stereo - Ayayay (ft. Tony Tonite) <3

Ben aslında 2 yıl önce bu yağdan aşkla bahsettim uzun uzun ama o yağı merak edenlerin bulabileceği bir yazı olduğundan bu değerli bilgiyi bu şekilde arayanların da bulması için bu başlık altında da özel olarak bahsedeceğim. 

O yağ tabii ki nam-ı değer tea tree / çay ağacı yağı 

Bu çay ağacı yağı zaten son zamanlarda aşırı popüler oldu. Bir çok marka deli gibi tea tree içerikli ürün piyasa sunmakla birlikte yağı da bulmak çok kolaylaştı. Örneğin Body Shop koca bir seri çıkarmış ki içinde yok yok. Ben Malezya'da iken gördüm bu seriyi yüz yıkama jelini ve 10ml lik yağını aldım. O yağı nerede görsem alıyorum zaten, özellikle Thayland o kadar ucuzdu ki yağ satan bi çok yerden 20liraya 15ml lik depoladım. Kesinlikle aktarlardan ne olduğunu bilmediğim yağları değil, özel yağ markalarının kendi shoplarından aldım hep. Lütfen siz de ne olduğunu bilmediğiniz şeylere fiyatına bakıp almayın. Hiç ucuz değildi kesin orjinaldir demeyin hiç ya da 5-10tl ye Türkiye' de tea tree bulduğunuzu düşünmeyin asla.

Body Shop'un bu yağı içinde başka etken maddeler de var. Ablama hediye olarak vermiştim, beğendiğini söylemişti. Kendisi benim iki katım tea tree tüketir, dalin şampuan alır içine bu yağı koyup yüz yıkama jeli olarak kullanır mesela :) Neyse yağın içesinde başka maddelerde var ancak asla yağın yapısını ve etkinliğini bozmamışlar. Bu yağın en önemli detaylarından biri yapısı. Sürdükten sonra aman yüzüme yağ sürdüm ne kadar bekletmeliyim triplerine girebileceğiniz bir yağ değil. Sudan biraz daha yoğun ve neredeyse sürüldüğü gibi cilt tarafından tamamen emiliyor. Yağı 10ml lik aldım 40tl ye denk geliyordu, baktım burada da 42,90tl imiş.

Kısaca son olarak kullandığım şu yüz yıkama jelinden de bahsedeyim madem sözünü ettim. The Body Shop' un tea tree serisinden Skin Clearing Facial Wash. Konuyu dağıtmamak için kısaca kendisini çok sevdiğimi söyleyip cildi yormadan ve asla kurutmadan güzel temizlediğini ekleyip bitiricem. Sanmıyorum bundan sonra yüz yıkama jelimi değiştireceğimi. Bende ki 250ml 54,90tl imiş Türkiye 'de. 

Yağın sivilceye ne yaptığına gelecek olursak... Bu yağ çok güçlü bir antiseptik, aşırı güçlü bir yapısı var. Sivilceler eğer yüzeysel dışarı atan akne şeklindeyse sürdükten sonraki gün kurumuş olacaktır, eğer içten gelen ağrılı bir sivilce ise onun da normalden çok daha hızlı kurumasına sebep olur. Bu çok içten gelen sivilcelere daha etkili olabilmesi için eğer mümkünse sivilcenin ucunu sıkıp birazcık akıtmaya çalışıyorum ama buradaki amacım sivilceyi akıtmak değil, sivilcenin ucunu açmak -ki yağı oraya sürdüğümde yağ içeri sızıp kurutsun. Eğer bunu başarabildiysem o sivilce de ertesi gün geçmiş oluyor. Ben bunu üst bacaklarımda çıkan hatta içeride kalıp çıkamayan o ağrılı sivilceler de yaptım.  Sıkmak biraz acılı oluyor ama abartmadan kanatmadan yaptığımda aldığım sonuç 1 günde kuruyan koca sivilce. Tabii lekesi de puf olup uçmuyor ama iyileşme süreci oldukça hızlı başladığı için o dertten normalden çok daha hızlı şekilde kurtuluyorsun. 

Bu yazıyı bu şekilde yazmak istememin en büyük sebebi de içinde tea tree olan bi ton sivilce kurutucu şey sürdüler piyasaya. Eminim hepsi müthiş çalışıyordur ama ben kullanmam, çünkü ben zaten yıllardır bizzat tea tree 'yi bunun için kullanıyorum ve inanılmaz mutluyum. Ne kullandığımı bildiğim şeyler varken komplikasyonlara gerek yok e bi de aslında o yağın size yeteceğini bilmelerine rağmen bunu bu şekilde söylemeyip böyle bi ürün çıkarmalarına sinir oldum. Aptal yerine konulmuş hissettiriyor insana kendini. Neyse efendim şimdi sakinim huh, sivilceyi geçirdikten sonra da lekeler için ölmez çiçek ya da kalendula yağı kullanıyorum.

Eğer okumak isterseniz Tea Tree - Çay Ağacı Yağı yazım da burada :)

Yaşadığımız her problemin çözümü doğada varken yıllarca kimyasallarla bize ve dünyaya bu kadar zarar veren kapitalizmi bir kez daha kınayıp gidiyorum. 

Tertemiz ciltleriniz, mutlu günleriniz olsun bebekler

Yorumlar

Popüler Yayınlar