Mucizevi Yağlar No.3 - Çay Ağacı Yağı / Tea Tree

Herkese merhaba,

Şu şarkıyı koyayım şuraya ama bu canlı performans v izlemenizide isterim. Hmm ne yapsak. Şöyle yapalım, önce normal kaydı dinleyelim Damien Rice - Cheese Darlin' v ben aşağıya izlemeye doyamadığım canlı performansı koyayım. Leş gibi bir kafayla en güzel performanslarındandır bence

İlk olarak söylemek istediğim bu yağ benim en favori, en kral, en hızlı çalışan yağım. Bana sadece bir yağ kullanabilirsin deselerdi o yağ bu yağ olurdu. Hatta 3 bakım ürünü deselerdi, temizleyici, nemlendirici v bu yağ olurdu.

Hakkında söylenen her şeyden bir fazla koyun üstüne hayal ederken.

Valla abartmıyorum.

Çay Ağacı Yağı (Tea Tree)

Çay ağacı yağı denilince aklınıza gelen çayı ya def edin ya da gidip bi fincan çay alın. Ama bu yağın bildiğiniz çayla alakası olmadığını da asla unutmayın.

Çay ağacı yağı Avustralya 'da (ne varsa sende var) absürt isimli bir ağacın yapraklarından buhar yöntemiyle damıtılarak elde edilen antiseptik bir yağ. Hadi bari copy-paste yapayım ağacın ismini. "Melaleuca Alternifolia" Bilmesekte olur yani. Nasılsa söyliyemicez. Tamam tamam o bilimsel adı, yani "hint defnesi"

Avusturalyada doktorlar, (1920 yıllarında) bu yağı yaraları temizlemek v ameliyat sonrası enfeksiyonları önlemek için kullanırlarmış. II. Dünya Savaşında, yine Avusturalyada asker v gemicilere dağıtılan ilk yardım çantasında da bu yağdan bulunuyormuş. Evlerde de mantar v yaralanmalarda kullanılmak üzere bulundurulurmuş. 
Muş muşta miş miş.. Googlayıp edindiğim bu entere v önemli bilgileri de söylemeden edemezdim. 

Artık bunca yağın bunca kullanımından sonra ilaçlar, kremler gözümden gerçekten düşüyorda düşüyor.
Şimdi gelelim benim söyleyeceklerime.
Sivilceler için çay ağacı yağı
Büyük ihtimalle zaten hepiniz "sivilce tedavisi için" bu yağın adını çokça duydunuz. Okey sivilceleri yatıştırıp, yayılmalarını engelliyor ama bunu bir sürüşte sihir gibi mi yapıyor? Ben nasıl kullanıyorum? Hormonel sebeplerden çıkan derin v ağrılı sivilcelerim yüzeye çıktıktan sonra gece uyumadan önce, kulak çubuğunun ucuna biraz tea tree alıp sivilcenin üstüne v azcık etrafına yediriyorum. Sabah uyandığımda hooop kurumuş bir sivilce olmasada, ucunun kurumasına henüz 2 gün olduğu apaçık olan sivilcenin ucu kurumuş oluyor v en önemlisi yanı ağrıyı alıyor. Hormonel olmayan yüzeysel aknelerse akşamları bunu sürdüğümden beri hiç çıkmıyor. Ciddi bir mikrop öldürücü. O biiir süper yağğ..

Daha bitmedi...

Yanağımda beyaz v siyah noktaları dayanamayıp sıkarsam asla cildimin affı yok ertesi gün yapıştırıyor kocaman sivilceyi. Bu kurcalama işlemini yaptıysam(bu genellikle geceleri olan bir olay) üstüne tea tree sürüyorum v uyandığımda ya hiç bir yeni sivilce olmuyor. İşte bu özellik onu best yapıyor. Best best best

Cilt tarafından emilimi çok hızlı. Çok hızlı emilmesiyle kendinden söz ettiren kayısı çekirdeği yağındanda hızlı emiliyor ciltten v bu özelliği artık onu ultra best yapıyor çünkü bayaa uyumadan 5 dk önce sürüyorum v yüzümü yastığa koyduğumda yağın çoktan cildim tarafından emildiğini biliyor olmanın verdiği huzurla gözlerimi yumuyorum.
Eğer evde kil maskesi hazırlıyorsanız içine bir iki damla tea tree ekleyebilirsiniz ama hazır maskelere eklemeyin. Sırf bunun için demiyorum öyle her şeyi karıştırmayın birbirine. Biliyorum insan bazen kendini oha çok iyi düşündüm diye itebiliyor bu işlere ama size zarar vermiyorsa bile bir başkasına verebilir. Yapsanız da, kendinize sır tutun orada burada önermeyin. Yani bence.
Kimi yerlerde seyreltilerek kullanılması gerektiği yazılmış. Eğer çok hassas bir cildiniz olduğun düşünüyorsanız su ile seyreltebilirsiniz. Fakat ben saf olarak kullanıyorum, kimi geceleri nemlendiriciden sonra tüm yüzüme v boynuma sürüyorum. Gözleri yakıyor ama yüzümde nice sivilceyi engelledi kim bilir.
Yakın zamanda su ile karıştırıp yüzüme püskürtmeyi falan planlıyorum gün içersinde. Yapar v sonucu seversem günlük rutinlerde vs gibi bi yazıda bahsederim muhakkak. Çünkü aynı zamanda cildi gerçekten ferahlatıp canlandırıyor, esnetiyor. Çünkü cildin nem/ PH dengesini düzenliyor.
Uçuk için çay ağacı yağı
Güçlü bir antiseptik olduğundan sivilcede olduğu gibi çıkan uçuğun hızlıca kuruması için, uçuk tamamen kuruyana kadar 1-2 gün, günde bir kaç kere uygulayabilirsiniz. Uçuğun çok daha hızlı kuruyacağının teminatı benden, çıkmak üzere olan uçuğun çıkmayacağı garantisini de benden. Geçen ağzımın kenarı kağıtla kesilmiş gibi acıyordu pembeleşmişti komik bi pembe uç vardı ashdfas nasıl betimleme ama, işte o noktada yapıştırdım tea tree'yi ve hokus pokus puff the uçuk :))
Ağız içi yaralar v boğaz iltihaplanmaları için çay ağacı yağı
Ağız içinde sivilce, yara, aft, boğazda iltihaplanmalar veya benzeri durumlar için yarım çay bardağı suya 4-5 damla tea tree ekleyerek gargara yaptığınızda iyileşme sürecinin hızlandığını göreceksiniz. Eğer sıklıkla bu gibi durumlar yaşıyorsanız haftada ya da iki haftada bir bu şekilde gargara yapabilirsiniz. Ancak kesinlikle yutmamaya dikkat etmelisiniz. Bu kadar az miktarda yutmak zehirlenmelere sebep olmayacaktır ancak yinede miğdeyi rahatsız edip miğde bulantısı yapabilir. 
Aynı zamanda ağız kokusunu da giderdiği söylenmekte ama açıkçası hiç dikkat etmedim. Fark edersem editlerim :)

Edit. Bu yağı o kadar çok severken, üstüne bir de ıssız adada bile çantamda olmasını istediğim şey yapan benim için bu yağın altın vuruşu olan özelliği ağız kokusu oldu. Ben ikinci tip şeker hastasıyım v maalesef bu hastalıktan muzdarip tüm insanları ağız kokusu olur. Abartmıyorum sadece 2 gün kullandığım bir ağız spreyi sabahları oluşan ağız kokumu aldı götürdü. Öyle keskin nanelerle bastırmaktan bahsetmiyorum. Sabah akşam 2 fıs atıyorum. V pufff

Bahsettiğim sprey TTO Thermal Ağız Spreyi . Mutlaka bu sprey ile ilgili bir yazı yazacağım için uzatmıyorum ama içinde organik sertifikalı tea tree var.

Bu ağız spreyini yüzüme de gün içerisinde sıkıyorum v acayip iyi geliyor, gün içerisinde olan kuruluğu alıyor, canlandırıyor. Bu sprey bitince ben su ile bir kaç damla tea tree karıştırıp yenisini yaptım ağzıma yüzüme her yerime kullanıyorum aşkla ama ağzıma sıktıktan sonra yutmamaya dikkat edip biraz bekleyip çalkalaya çalkalaya atıyorum ağızdan, yuttuğumda ne olacağını tecrübe etmeye gerek yok. Bu yüzden aman ben yutarım diyorsanız riske atmadan gidip ağız spreyini alın siz hazırlamayın <3
Kepeklenmeye karşı çay ağacı yağı
Kepeklenmiş, kurumuş saç derinize bu yağla bakım yapabilirsiniz. Ağır kokusundan rahatsız olabilrisiniz belki ama ben seviyorum, ferahlatıcı geliyor bana. Ahh saçı bu yağdan arındırırken banyo bir harika kokuyor ki sormayın. Eğer bronşlarınız tıkalı ise, sinüsleriniz azdıysa kesinlikle en iyi ilaçtan iyi gelecektir emin olun. Üff ne alt başlıkta neyi anlattım yine :/ Tamam tamam yine konuya altı destekli örneklerimle geleceğim. Ben şampuanımı değiştirmedikçe kepeklenme yaşamıyorum, bazen sırf kokusu için başka şampuan kullanasım geldiğinde riske atmamak için şampuana karıştırıyorum bir kaç damla ve tahmin edin ne oluyor. asdnbasd yazmicam bile
Egzama ve mantar tedavisinde çay ağacı yağı
Antiseptik diyoruz ya işte. Mantar tedavilerinde kullanılan bir çok kremin vs içinde bulunuyor. Ancak o kremler yerine alın direkt kullanın ya da kremlerdeki yağ oranının yüksek olmasına dikkat edin. Kaşıntıyı hassasiyeti azaltacak, yayılmasını engelleyecek v düzenli kullanımda iyileşme sağlayacaktır. Yine sizi örneksiz bırakmicam. Şimdi diceksiniz ne kadar çok problemin varmış kızım seninde ama bence herkeste illa bi dönem yaşanan şeyler bunlar. Bende ileri düzeyde olmayan egzama var, sol kaşımda. Eğer dikkat etmez ya da stersli dönemlerim uzun sürerse diğer kaşa hatta saç diplerime atıyor. Bu egzama teşhisini ben koydum açıkçası ama biliyorum o egzama :) Neyse efendim yüzümü her yıkadıktan ya da duştan sonra kuruyan kaş diplerim böyle atar parça parça beyaz beyaz. Kurumadan sürdüğüm tea tree bunu önlüyor ve 2-3 gün bu halini koruyor. Eğer 2 gün üst üste kullanırsam 1 hafta sorun yaşamadan geçiyor. Yani düzenli kullanımla kontrol altında tutuyorsunuz.  
Bunlarla birlikte ayak kokusu probleminiz varsa yine bu yağ hayatınızı kurtarabilir. Bir litrelik sprey şişeye su doldurup içine 10 damla kadar yağ ekleyip bu karışımı ayaklarınıza sıkıp, üstüne nemlendirici sürüp çoraplarınızı giyer uyur-uyanırsınız v ayaklarınızla elleriniz yer değişsin istersiniz hahahacsa 
'Sivrisinek - böcek- bit' mücadelesinde çay ağacı yağı
Bir buhurdanlık ile eve bu kokuyu yaymanız sivrisinekleri böcekleri evden uzak tutacaktır. Aynı zamanda bitlenme olasılığınız olabilecek gezilerde yine su ile karıştırarak saçınıza sıkabilir v kendinizi korumuş olursunuz. Aynı zamanda böcek-sivrisinek ısırıklarından sonra kullanımında kaşınmayı alacaktır.
Son olarak mikrop öldürücü özelliğinden mütevellit çamaşır makinesine 1-2 damla yumuşatıcı bölümüne eklenme önerisi gördüm bir yerde ancak makinaya yağ koymak. Sizce?
Bir kaç farklı kullanımdan daha bahsedenler olmuş. Hepsi mantıklı ama bilgim olmayan detaylara v doktor gözetiminin şart olduğunu düşündüğüm durumlara ben burada yer vermek istemedim. İyi de ettim. Özellikle genital bölgenizde yaşayacağınız enfeksiyon mantar vs durumlarında doktora gidin bir zahmet. Bu yağı kullanayım mı bu ilacın yanında diye ona sorarsınız.
Yaz yaz bitmedi resmen höh. Bir kez daha hayran kaldım tea tree 'ye. Söylenişi de çok hoş. "Tea tree" Söylesene
V d tekrar altını çizmekte fayda var "elinizdeki ürün gerçekten çay ağacı yağı mı?" bundan emin olun.
Bu yazıda da aslında iki yağdan bahsedecektim ama tea tree 'nin bu kadar uzun olabileceğini düşünemedim. Ben yazarımda size yazık. Hem insan unutuyor okuduğunu. Örneğin ben. Okumuyorum okumuyorum sonra bi gün bi ton haber makale blog okuyorum ama günün sonunda BOM. Hepsi patlıyor. Çünkü makine olan bilgisayar, ben değilim. Ayy ne diyorum ben öpüyorum ben gidiyorum ben.
Mutlu kalın demeden önce unutmadan. İşte adam işte şarkı işte ses. Adam bu şarkıyı sarhoş olmadan söyleyemiyor ya kesin bilgi çünkü nereden biliyorum geldi zorlu center'a e cigara içemiyor su diye içtiği şey alkol ama sarhoş olacak kadar değil belli, kısaca hakkını veremeyeceğini istediği gibi yaşayamayacağını biliyor şarkıyı ve söylemedi :( :(

Acaba ona buhurdanlık v çay ağacı yağı hediye etsem o rahatlama ile aynen bu şekilde bir performans sergiler mi?



MUTLULUK KESİNLİKLE BULAŞICI

Yorumlar

  1. merhaba idil benimde insanlara bi faydam dokunsun denediğim birşeyin faydasından bahsedeceğim

    kaş kirpik uzatma
    allah bana bi saç vermiş gerisini koy vermiş dicek türdenim ne kaş ne kirpik yoktu bende tabiri caizse kel aynak kuşları gibiydim. :)(:
    bu karışımı 2 aydır deniyorum çalışmadığım için gece gündüz sürüyorum kirpikleirm 2 mm uzadı kaşlarım gürleşti böyle net kolay beri konuşmam ama cidden işe yaradı
    saçın dostu hint yağı
    sarımsak yağı
    soğuk pres tatlı badem yağı
    çamterebentin yağı veya esansı
    zeytinyağı (hakiki olması şart)
    e vitamini kapsül şeklinde ( cildin dostu ben yüzüm için
    almıştım ama kirpikleirme sürüdğümden beri gözaltı
    morluğu bile gitti.)
    VE EFSANE BENİM CANIM CİĞERİM DOĞUM KONTROL HAPI BEN
    YASMİN KULLANDIM. yarım kutu

    bu karışımları hepsinden bir çay kaşığı ben hint yağını ve e vitamini biraz fazla koydum ve un haline gelen doğum kontrol hapı ezip karışımı kaş kirpiklere uygulayın 2 ay düzenli kullanın bana dua edeceksiniz. bu arada ben kulak çöpüyle sürüyorum. saçlarımın alın kısmında açılmalar oldu banyodan 1 gün önce sürüp beklettim onada faydası var. inşallah faydam doknur birilerine sevgiler zarife ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim paylaşımınız için. Doğru ürünler karışımlar ve sabırla her şeyin çözümünün doğada olduğuna kesinlikle inanıyorum. Yağlara da tapıyorum. Adınıza çok sevindim, umarım başkaları da araştırırken bu yoruma rastlar :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar