Mucize Yağlar No.2 - Ölmez Çiçek (Huile Essential Oil) ve Gül yağı

Mucize yağlar serisinin iki numaralı yazısından herkese tekrardan merhaba,

Bu yazıya benim v diğer aile fertleriminde uzun zamandır kullandığı ölmez çiçeği v gülü konuk ettim. İkisi de yara v lekelerde hızlı bir iyileşme sağladığından benim için yerleri ayrı.

Şarkımızla birlikte hemen konuya alalım sizi.
Metronomy - Radio Ladio "Klibinin ponçikliği <3 ">

Ölmez çiçek yağı
Google search sayesinde edindiğim bilgilere göre Türkiye 'de bu bitki daha çok "altın otu" ya da "kaduma" olarak bilinmekte imiş. Ama ben çiçek bildim çiçek kalacak v zaten "ölmez çiçek" adı ile işlevi arasındaki ilişki bence muazzam.

Çünkü..
Hücre yenileyici v doku onarıcı özellikli olan bu çiçeğimiz cildin kolajen sentezini destekleyerek kırışıklıklara karşı savaşır. Dermatologlar tarafından cilt bakımında tavsiye edilmesinin yanında özellikle yurt dışında estetisyenler iz kalmaması ya da daha hızlı iyileşmesi için hastalarına önerir imiş. Bizimkiler pek bilmez ama zaten çok değerli olduğundan erişilmesi fiyat olarakta bir çok yağa oranla daha zor.

Benim yaralarım geç iyileşir. İğneli lazere gittiğim bölgelere özellikle kullanırdım v gözlemlerime göre daha hızlı geçerdi lekeler. Bir örnekte ablamın eczanedeki kalfası. Uzun yıllardır yüzünde olan v gideremediği büyük kahve rengi bir lekenin rengini gözle görülür bir şekilde açmış.

Faydalarını bitirmeden notlara geçiyorum konuyu bi ipte tutamıyorum. Neyse devam edelim..

Ölmez çiçeğimin yağı vücut çatlaklarına, mantara sivilceye iyi gelecektir. Sadece yüz için değil vücudun diğer bölgelerinde de kullanabilirsiniz.
Her akşam cilt bakım rutinimde ki son parça. Ölmez çiçek ile ilgili bir detay da çok güçlü olduğu için yalnız kullanılmaması gerektiği v aynı zamanda her yağ ile de karıştırılmaması gerektiği. Ben 50ml lik kayısı çekirdeğine 20 damla karıştırarak kullanıyorum. Ablam ise aynı oranda jojoba yağına karıştırıyor. Yaş v ihtiyaçlara göre kullandığımız yağlar farklı. Tabii bu seçimleri ben yapmadım. Kendisi eczacı olan büyük ablam yağlarla ilgili gittiği eğitimlerde önerildiği gibi ya da öğrendiklerini harmanlayarak uyguluyor evde. Biz de nasipleniyoruz işte :)

Dikkat edilmesi gereken bir diğer detay da yağın gündüzleri kullanılmaması gerektiği, ziraa güneş lekesi yapabilir. Kullandıktan sonra 4 saat güneş görmemeli cilt. O yüzden en temizi gece rutunine eklemek.


Gül yağı
Gelelim hem çok hem de hiç bildiğimiz namı almış yürümüş gül yağına. (Cümlemin devrikliğinin, kerimcan durmazlığı aksjdasfd yerim onu)

Yağlar denilince ilk etapta cildimize olan faydalarını merak ederiz. Zaten sektöründe öne çıkardığı  ilk konu bu. Ama ben ilk olarak zihinsel etkilerinden bahsetmek istiyorum.

Hafızlar Kuran-ı kerim okurken sıklıkla gül koklar, sayfaların arasına gül yaprakları koyarlarmış. Bunun sebebi gülün kokusunun hafızayı güçlendirip anlama gücünü artırması, zihni genel olarak açıp sakinleştirip ferahlatması. Eminim ki şu an bir gülü kokladığınız anı düşündünüz v zihninizi nasıl açtığını v sizi ferahlattığını anımsadınız.

Önemli bir sınavınız varsa, ağır bir kitap okuyorsanız, aklınız zihninizin açık olması gereken zamanlarda buhurdanlığa 2 damla gül yağı döküp çalışmanızı bu şekilde yapabilirsiniz. Ya da direkt yakanızın iç kısmına bir damla dökmekte iş görecektir. Aynı zamanda bronşit, astım, tıkanıklık vs gibi akciğer hastalıklarına iyi geldiği için bu sebeple de aynı yöntemi uygulayabilirsiniz.

Yatak odanızda da buhurdanlık bulundurup gül yağı ile odanızı kokutmanız rüyalarınızı daha iyi kaydetmenizi sağlayacak v güne daha zihniniz açık başalmanıza sebep olacaktır. Gün içerisinde yağ şişenizi yanınızda taşıyıp sıklıkla koklayarak günü geçirirseniz genel olarak hafızanızın güçleneceğini, unutkanlığın azalacağını söyleyen bir doktor vardı. İsmini hatırlamıyorum ama evet kesinlikle aklıma yatıyor.

Yanlış hatırlamıyorsam ablamın edindiği en pahalı yağlardan biri bu idi. Başta çok şaşırmıştım ancak bu bilgiler aydınlattı tabii. V daha cilde faydalarından bahsetmedik bile.

Osmanlı zamanında hekimler tarafından sıklıkla kullanılırmış v mübarek yağ olarak adlandırılmış. İbn Sina 'dan alıntı yapmak gerekirse; "Gül yağı beynin iltihaplanmasının başlangıcında ve sonrasında etkilidir. Beynin gücünü çoğaltır ve anlayış gücünü artırır, belleği güçlendirir, onun rahatlatma etkisi vardır. Bundan dolayı Galenos’a göre gül yağı soğuk vücutları ısıtır ve sıcak vücutları soğutur, normale döndürür. Bize göre sıcak bedenleri soğutma kabiliyeti daha fazladır"

Hala ciltteki iltihaplanmalar, açık yaralanmalar v egzama için sıklıkla başvurulur çünkü güçlü bir antiseptik. Yaralar dışında gargara suyuna karıştırıp kullanarak boğazdaki pis mikroplarla savaştırıp ağrılarınızı dindirebilirisiniz :))

Günlük yüz bakımınızda gece gündüz rahatlıkla kullanabileceğiniz yağlardandır. Cildi ferahlatır gerginleştirir, gözeneklerin genişlemesini önler. Aynı zamanda cilt lekelerine de iyi gelir v ben bunu kan akışını hızlandırmasına bağlıyorum v eğer cilt bakımında kullanacaksanız masaj yaparak sürmek çok daha fayda görmenizi sağlayacaktır. Bu yüzden masaj yağı olarak sıklıkla tercih edilen bir yağdır.

Özellikle hamile kadınlara doğumdan sonra kullanmaları şiddetle tavsiye edilir. Ama bence dönüşümlü olarak ölmez çiçek yağı v bunun kullanılması daha hızlı bir sonuç almanızı sağlayacaktır.

Eğer cilt bakımında kullanmak istiyor ama o çok pahalı olan bir yağı hızlıca tüketmekten çekiniyorsanız günlük bakım kremlerinize karıştırabilirsiniz. Kremlerin yapısından dolayı cilt tarafından daha hızlı emilecek v daha uzun bir süre kullanmış olacaksınız.

Son olarak gül yağı yapımı ile ilgili sessiz küçücük bir video iliştiriyorum şuraya. (sessiz çünkü telif hakları ihlalinden dolayı Seeess kesss demiş youtube)

Hepinizi çok öpüyor v çok mutlu sağlıklı ışıl ışıl parlayan ciltlerinizle ışıl ışıl bir 2016 diliyorum sizler için, kendim için.

Mutlu kalın :)

Yorumlar

  1. Yazınızı çok beğendim. .siz yazmaya ben okumaya devam..💖

    YanıtlaSil
  2. Merhaba ölmez otunu demleyip suyu ile cildimi silsem zarari olurmu tskrler

    YanıtlaSil
  3. Merhaba. Ölmez otuyla ilgili yazınız dikkatimi çekti. Bu konulara değinen yazarlar olduğunu görmek güzel. Bende web sitemde konuyla ilgili bir yazı yazdım. Dahası bu bitkiyle üretilen doğal ve bitkisel ürünleri satın alabileceğiniz bir firma olan Huncalife Temsilcisi olarak rica etsem yazımı okur ve bir yorum yazar mısınız ? Teşekkürler iyi bloglar.
    https://www.onlineuyeol.com/olmez-otu-nedir-olmez-otu-nelere-iyi-gelir-immortelle-bitkisi

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar