Ağız Bakımı Vol.1 - Curaprox Diş Fırçası V RocsDişmacunları(Coffee&Tobacco v Magic Whitening)

Herkese merhaba,

Aslında böyle bir yazı aklımda hiç yoktu, sadece evde yeni yeni kullanılmaya başlanan curaprox fırçalarını fotoğraflayıp instada 2 cümleyle paylaşacaktım ki yapmışken konuyu derinlemesine ele alayım dedim.  Sonra baktım destan oluyor ikiye bölmeli en iyisi dedim. Yoksa üçe mi bölseydim? Yoksa çok mu gevezelik yapıyorum? Ben yoksa bırakıp gitsem mi? Neyse artık girdik bi alamete ama bütün yazıyı yazıp bitirdikten sonra gelip ilk paragrafı yazmakta çok tatlıymış ahahaa

Bir diş fırçası nasıl olmalı? Tabii ki 100% şöyle olmalı diyemeyiz, kişiden kişiye değişen gereksinimler olabilir ancak genel olarak kılları çok sert olmamalı, diş aralarını iyi temizlemeli, diş etlerini tahriş edip kanatmamalı, ağız içinin her bölgesine rahatlıkla erişebilmeli. Çok bir şey istemiyoruz yani. Özellikle sert kılların üstünde durmak istiyorum. Kimi insanlarda "fırçanın kılları ne kadar sert olursa o kadar iyi temizler" diye bir algı var. Bu kesinlikle çok büyük bir yanlış. Sert fırça kılları diş yüzeyinde aşınmalara ve diş etinde kanamalara yaralanmalara hatta daha kalıcı hasarlara sebep olabilir. Bu yüzden orta veya yumuşak kıllı fırçalar tercih edilmelidir.




Şimdi gelelim Curaprox markasına ait diş fırçalarına. Ben bu fırçaları, ablam eve getirmeden önce internette orada burada sıklıkla görmeye başlamıştım v aklımın bir köşesine yazmıştım. Ablamda geçenlerde getirmiş koymuş çekmeceye orada öyle duruyorlar. Temizlik yapmasam kim bilir daha ne kadar zaman öyle yatacaklar orada.

Bu diş fırçalarının üstünde sahip oldukları kıl sayısı v kılların çapı yazıyor. Kılları CUREN diye bir maddeden yapılmış v iddasıda diğer fırçalar gibi kullanıldığında, ıslandığında formunun bozulmaması. Yani hani yepyeni aldığımız ip gibi kıllı fırçalar ilk fırçalama ya da ikinci fırçalamada gece kulübü insanları gibi darmadağın oluyor ya, "bizim fırçaların kullandıkça formu bozulmuyor, kıllar plastik değil" diyorlar. Tabii ki 3 ayda bir değiştireceksin ama eskimiş, formu bozulmuş olan şey insanı rahatsız eder. Ben bazen diş fırçalarımı sırf bu yüzden daha erken değiştiririm. "Alla alla ben mi unuttum ne zaman aldığımı, çok mu eskidi bu niye böyle oldu" at çöpe.

Ayy bi de not arasına eklicem bu fırçalar rengarenk insan seçerken bi saat düşünüyor ayy hangi renk diye. Aldıktan sonrada ay hemen dişimi fırçalayayım diyorsun. V herhalde bi müddet diş fırçalama eğlenceli olacak.

Bu fırçanın üç çeşidi var. Genel olarak özellikleri ne çok yumuşak ne çok sert ama en büyük özellikleri çok ÇOK kıllarının olması. Yani şöyle;

# curaprox cs 1560 soft diş fırçası

# curaprox cs 3960 super soft diş fırçası

# curaprox cs 5460 ultra soft diş fırçası


Diğer aldığımız diş fırçalarının ise ortalama 600-1000 civarı. Buyurun buradan yakın.

Genel olarak soft v süper soft yeterli bulunuyor ancak diş, diş eti hassasiyetiniz varsa 5460 sizin için biçilmiş. Ama baştan şunu söylemeliyim, hepsini kullanan insanlar hep aynı şeyi söylüyor. 5460 kıl rahatlığını tadanlar diğerleri ile ilişkilerine dönemiyor.

Soft- süper soft - ultra soft derken aslında kendi çizgisinde sert orta yumuşak denebilir ancak başka hiç bir fırça ile değil sadece kendi içinde yapılacak bir kıyas için bu şekilde söylenebilir. V tekrar belirtmekte fayda var. Bu fırçalar ne çok yumuşak ne çok sert.

Son olarak fırçalama deneyimimden kısacık bişi eklemek istiyorum. Dişlerimi fırçalarken özellikle diş kenarlarını iyi temizlemeye çalıştığımdan ne kadar yumuşak davransamda diş etlerimi mutlaka kanatırdım. Şimdi kullandığım 5460 ultra soft v sonuna kadar bastırmama rağmen diş etlerimde hiç bir sızlama, zorlama hiç bir şey hissetmedim v içimin rahat ettiği gibi temizledim <3

Sonradan gelen edit: Süslü sözlükte bir kullanıcıdan gelen soru ile çok önem verilen bi detayı atladığımı fark ettim. Diş fırçalarının, hatta yüz fırçalarının, liflerin, banyoda kullanılan ürünlerin bir sonraki kullanıma kadar kuruması havalanması gerekir. Bu fırçalar çok kıllı olduğu için diğer fırçalara göre daha yavaş kuruyor ancak bu özellikle 5460 kıllı fırça için geçerli. 1560 bu konuda daha iyi.
Ancak zor gelecek yapmak biliyorum ama benim bu konuda naçizane bir önerim var. Sadece bu fırçalar için değil diğer fırçalar içinde. Fırçalarınızı dişlerinizi fırçaladıktan sonra odanıza taşımak, yani banyoda bekletmemek. Sürekli nemli olan bir ortamda kalmaları, ağız kısımları koruma kabında da olsa çok sağlıklı değil. Tabii eğer banyoyu en fazla iki kişi kullanıyorsa v banyo sürekli nemli değilse ok.

Son olarak bu fırçalarla birlikte verilen koruma kapları yerine ya daha büyük olanlardan alın ya da kullanmayın çünkü hava almasını, dolayısıyla kurumasını engelliyor. Banyoda bıraktığım 5460 kıllı diş fırçam eğer yanında verilen koruma kabıyla duruyorsa bir sonraki fırçalamaya kadar kurumuyor ama eğer kabında değilse kuruyor.

Şimdi geldik Rocs macunlara. Bizim evde genellikle ROCS'un diş macunları bulunur. Benim favorim Rocs Japon sakura çiçekleri(daha önce yazmıştım) olan idi hafif v hoş bir tadı olmasından, diş eti hassasesiyetine iyi gelmesinden v başka bir beklentimin de olmamasından.

Ancak 3 aydır işe başladığımdan beri günde en az iki türk kahvesi, sayısız filtre kahve içiyorum v dişlerimde bariz bir sararma fark ettim. Ablamın sırf bunun için bir diş macunu getirdiğini o zaman fark ettim. Algıda seçicilik işte tamda bu. Yine Rocs 'un kahve v Tütün lekelerine karşı bir macunu. (Ohh tanrım bununda saçma sapan yoğun bir aroması yok)  


Rocs Coffee&Tobacco - Lekelere karşı Sitesinde tam olarak şöyle yazıyor "Sigara, kahve ve çayın bütün zararlı etkilerini bildiğiniz halde bir türlü bırakamıyorsanız, ... R.O.C.S.’un Kahve &Tütün Diş Macunu tam sizin gibi alışkanlıklarından vazgeçemeyenler için." yani dolaylı yoldan "hey sen kötü alışkanlıklı insan, işte bu tam sana göre dostummm!" diyor.


Tamam şakayı at çöpe, cidden 1 hafta sonunda dişlerimin daha temiz göründüğünü farkettim yani benden geçer notu aldığını belirtip gerçekten yerine getirdiği vaatleri v içeriğini ekliyorum şöyle ancak son olarak şunu eklemeliyim ki ben dişlerimi beyazlatma v temizleme gibi herhangi hiç bir işlem yapmadım şimdiye kadar v bu işlemleri yapan insanların diş renklerinin çok daha hızlı deforme olduğunu biliyorum. O yüzden o kişiler için özel bir macun var mı bilmiyorum ama bu macunun özellikle onlara iyi geleceğini düşünüyorum.

Diş lekelerinin en önemli nedeni fazla çay, kahve, kırmızı şarap, kolalı içecekler ve sigara tüketimidir. Dişlerde oluşan bakteri plağı bu lekeleri tutar ve kalınlaşarak lekelerin kalıcılığını artırır.

• R.O.C.S. Kahve&Tütün, özellikle diş yüzeyinde oluşan sigara, çay, kahve, şarap lekelerine karşı geliştirilmiştir.

• İçeriğindeki ananas enzimi “Bromelin” dişte lekeleri tutan bakteri plağını çözüp atar.
• Ürün formülü diş yüzeyindeki lekeleri kaldırır ve oluşumunu engeller.
• Sigaranın ağız mukozasındaki olumsuz etkilerine karşı E vitamini ve polyvinyl pirolidone toksinleri ve ağır metalleri bağlayarak zararlı etkileri azaltır.
• Sigara kullananlarda sabahları oluşabilen metalik tadı engeller.
• Aroma karışımı sigara kokusunu yok eder ve uzun süreli temiz nefes sağlar.
• Sigara içenlerde artan ağız kuruluğuna karşı Sodium Lauryl Sulfat içermez.

İçerik: Aqua, Silica, Glycerin (Sorbitol), Xylitol, Cocamidopropyl Betaine, Xanthan Gum, Flavor, PVP, Bromelain, Tocopheryl Acetate, Sodium Saccharine, Methylparaben, Titanium Dioxide, Sodium EDTA, Propylparaben, Limonene


Evde bir de uzun zamandır değişmeyen Rocs Magic Whitening kullanılıyor. Oldukça sarı dişli kardeşimde buna bağımlı çünkü 2 haftada dişlerinde gözle görülür bir renk açılması olup sonrasında da toparlamaya devam etti. Ancak şöyle bir detay var ki küçüğümüz dişlerini düzensiz fırçalardı. Düzenli fırçalamaya bu macun ile başladı. O yüzden herhangi bir karşılaştırmadan uzak olarak evet vaatlerini yerine getirdiğini söyleyebiliriz.

Magic Whitening 'de alışılmış klasik yoğun aromalı bir macun. Macun iki aşamalı bir bakım vaat ediyor. İçinde çok çok ufacık partiküller var, İlk etapta bu partiküller diş yüzeyinde renkleri tutan plağı temizliyor, ikinci aşama ise partiküller eriyip yok olurken yüzeye parlaklık ve ışıltı veriyor.

Kutusunun üstünde "1 haftada 1.5 kat daha beyaz dişler" diyor. Biz kaç kat olduğunu bilmiyoruz, 2 haftada epey işe yaradığını biliyoruz.

Merak edenler için içeriği şu şekilde;

Diğer iki üründen EN GÜZEL FARKI  paraben içermemesi. Ek olarak florür, sodyum lauril sülfat, triklosan ve klorheksidin içermez.

Sorbitol, Silica, Glycerin, Aqua, Xylitol, Cocamidopropyl Betaine, Aroma, Xanthan gum, Calcium Glycerophosphate, Bromelain, Magnesium Chloride, Sodium Saccharin, Sodium Benzoate, o-cymen-5-ol, Titanium Dioxide, CI 73360.


Yanisi bizim ev Rocs sever. Çünkü ablamın eczanesinde o satılıyor, başka bişi satılsaydı onu yazardım kesinsdmjfdbjnd şaka la hepsi satılıyor mahalle eczanesi orası, hepsinden getirdi sırayla ama en pahalısı bu diye bunda karar kıldıaksdhas tamam kestiikkk!

Herkese bol mis kokulu öpücükler,

Ağız Bakımı Vol.2 - Diş ipi v Dil temizleyici v Gargara


Mutlu kalın :)




Yorumlar

  1. curaprox 5460 ile rocks 5460 da karşılaştırsaydın keşke

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu yazıyı yazdığımdan bu yane curaprox kullanıyorum :) yeterli geldiğinden başka bi şey denemeyi düşünmedim hiç :)

      Sil
  2. curaprox macunu hakkında ne düşünüyorsun?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar