The Body Shop Çay Ağacı (Tea Tree) Serisi

Kocaman selamlar,

Önce ritüelimi bozmamak adına şuraya şarkımı koyacağım "Haulm - Stay For Me"

Şimdi gelelim konumuza.

Yaklaşık 6-7 aydır bu serinin 2 farklı maskesini, nemlendiricisini, yüz yıkama jelini ve yağını kullanmış ve hala kullanan ve tea tree aşığı olarak bu yazıyı yazabilirim.

Öncelikle eğer çay ağacı yağına neden sardık bu kadar nedir bu çay ağacı yağı ne işe yarar merak edenleri şuraya alalım --> Mucizevi Yağlar No.3 - Çay Ağacı Yağı ve belki Sivilce Kurutucu Yağ?

Ben bu seriyle Tayland gezim sırasında aynı yatakhanede kaldığım bir kız sayesinde tanıştım. Yani daha doğrusu banyoda unutması sayesinde. Kızı hiç görmedim ama bekledim belki gelir alır diye. Dönmedi. Ve o yüz yıkama jelini orada öylece bırakmaya gönlüm razı olmadı. Bu sayede edinmiş ve denemiş oldum ehehe

Tea tree içeren bir yıkama jeli kullanıyor olmamın şerefine yüz fırçasıyla yüzümü ovalayarak yıkadığımdan o sırada bana mucizevi bir ürün gibi gelmiş olabilir ama bu yazıyı yazarken 2. şişemi satın almış bulunmaktayım. Merak etmeyin. Gerekli uzunlukta kullanıldı ürünler.

Önce yağ ile başlayacağım.

The Body Shop Çay Ağacı Yağı


Sitelerinden de teyit ettiğim üzre sadece 10 ml'lik şişelerde satıyorlar. Açıkçası bu yağı kendim için almadım, ablama hediye olarak aldım ama ben de fikir sahibi olacak kadar denedim. Hiç uzatmadan bu Body Shop'un çay ağacı yağı için "kesinlikle hassas ciltler için en uygun çay ağacı yağ markalarından biri" denebilir.  Neden çünkü içeriğine baktığınızda sadece çay ağacı yağı olmadığını seyreltildiğini göreceksiniz. Zaten bu yağı herkes benim gibi bol bol seyreltmeden kullanamaz sanıyorum.  Bildiğiniz gibi bu yağ antiseptik ve antibakteriel bir yağ. Kullandığınızda cildinize işlediğini, hafif yaktığını hissedeceksiniz. Bu yüzden kimi hassas ciltli insanlara ağır geliyor ve su ile seyreltmelerini öneriyorum ben bu yağı. Ama Body Shop'tan alınmışsa buna pek gerek yok gibi ama tabii yine de önce ufak bir bölgede her zaman deneyin.

Peki seyreltmesi yağın etkisinden bir şeyler almış mı? Kesinlikle evet.  Şöyle ki eğer seyreltilmemiş yağı kaşıma sürersem 2-3 gün asla egzamadan kaynaklanan pullanmalar yaşanmıyor ancak bunu denediğimde maalesef o derece güçlü olmadığı için yeterli gelmedi. Daha bol ve sık kullanmam gerekti. Aynı şey çıkan bir sivilceyi söndürmek için de geçerli ama bu noktada o kadar düşük bi performans sergilemedi.

Sonuç olarak yağ kullanmak istiyorsanız ama kokusundan, cildinizin tepkisinden ya da çok ürün kullandığınızdan dolayı seyreltilmiş olanları tercih etmek isteyebilirisiniz. Ya da rahatça tüm yüzünüze sürebilmek isteye bilirisiniz(gerçi ben her gün değil ayda 1 seyreltilmemişi sürüyorum tüm yüzüme). O noktada Body Shop Çay Ağacı Yağı tercih edilebilir.

Body Shop Çay Ağacı Yüz Yıkama Jeli


Kimler için; Cildimi yormadan derinlemesine temizlesin bi de kurutmasın diyenlerin ürünü.

Serinin ilk tanıştığım ürünü. Canım.

Bunun 60 ml ve 250 ml olarak iki opsiyonu var. İlk aldığımda 250 ml alıp bitirdim, ardından taşıması rahat olsun diye iki adet 60 ml'lik sipariş ettim. Biri sürekli çantamda biri evde duruyor, kullanmaya devam ediyorum yani.

Ben akşamları yüzümü yıkarken düzenli bir şekilde fırça kullanıyorum, sabahları ise sadece yıkama jeli vs ne kullanıyorsam onunla hafifçe yıkıyorum. Eskiden daha agresif, partiküllü, kil içerikli ürünler tercih ederdim gözeneklerim çok olduğu için ama eskisi gibi makyaj yapmadığımdan cildimi bu kadar yormaya gerek görmüyorum. Benim ihtiyacım olan cildimi yormadan gerçekten temizlesin. Bu da sağ olsun bunu yapıyor. Yaparken ekstra cilt kuruluğu vermiyor ama bunu diyince nemlendirici sürmeye gerek yok diye anlaşımasın. Su ile yıkıyorsunuz cildinizi her türlü nemlendiriciye ihtiyacınız var.

Bunlar dışında düzenli kullanımda lekelerin görünümünü azalttığını sitelerinde yazmışlar. Ben bunu ne onaylarım ne de yalanlarım. Çünkü ben hali hazırda lekeler için bi yağ kullanıyorum yüzüme. Bu yüzden bu yönden değerlendiremem.

The Body Shop Çay Ağacı Matlaştırıcı Krem


Kimler için; Yağlı, agresif, siyah noktalı ve iri gözenekli ciltler için.

Öncelikle bu krem, nemlendirici alüminyum içeriyor. Bunu başta söyleyeyim, bu yüzden kullanmak istemeyebilirisiniz. Haksızda değilsiniz. Ben bazen göz ardı ediyorum bunu. Savunmuyorum ama kendim için göz ardı ettiğim çok oluyor.

Şimdi.. Biten temizlik işlemlerinden sonra serum-nemlendirici kısmına geçeriz ya. Bu nemlendirici o süreci devam ettiriyor aslında. Antibakteriyel çünkü ve sürüp yaydığınız gibi o nefes alan gözeneklerde hafif bir temizlenme daha gerçekleştiğini hissediyorsunuz.

Kuruya dönük karma cildim için yetersiz olacağını çok iyi bilerek aldım ben -ki zaten bu seri baştan sona ilk olarak yağlı ya da yağlıya dönük karma ciltler için üretilmiş. Ama yine de aldım. Neden?
Çünkü ilk sebep; için de çay ağacı yağı var ve ben de denemek istedim çünkü yüzümü ferahlatacak bi nemlendirici olduğunu hemen anladım. Öyle de oldu.

Özellikle akşamları maske fırça derken yoruluyor ya cilt biraz. İşte tam o anlarda çok tatlı oluyor. Tüm gözeneklerim nefes alıyor sanki. Toplamda 10sn de tüm cilt çekiyor içine. Ben ardından başka bi nemlendirici daha kullanıyorum çünkü dediğim gibi asla yetmiyor ama yaz aylarında sadece bunu kullanacağım günlerin olacağından eminim. Ayrıca yaz aylarındaki o nemli havalarda eminim bu verdiği ferahlık hissi tapılası bi şey olacak. Şu an karar verdim bu ürün kesinlikle yaz ürünü.

Bunun dışında idda ettiklerini de gayet yaptığını söyleyebilirim. Matlaştırıyor. Pürüzsüz bi görüntü sağlıyor, gözeneklerin görünümünü küçültüyor. Ben bunları çok gözenekli bi insan olarak söylüyorum.

The Body Shop Çay Ağacı Arındırıcı Cilt Maskesi


Kimler için; Siyah nokta ve gözeneğe sahip ve çok hassas olmayan her cilt için

Bunu sevip sevemediğimden emin olamayıp hep bi gel-git yaşadım, yaşıyorum. Kavanoz 100 ml'lik olarak satılıyor ve ayrıca oldukça bereketli bi ürün.

Daha önce Kiehl's ın kil maskesini kullanıyordum ve aşırı memnundum onun yazısı şurada; Kiehl's Rare Earth Pore Serisi

Bu yüzden ister istemez kıyaslama yapacağım.

Ben kil maskelerini akşamları T bölgesine düzenli olarak kullanmaya çalışıyorum. Beklentim gözenekleri küçültüp siyah nokta oluşumunu engellemesi. Bunu gayet iyi yapıyor evet ama biraz agresif bi maske. Aslında her akşam bu şekilde kullanmak yerine haftada 1-2 defa tüm cilde uygulamaya uygun. Çünkü yoruyor cildimi.

Kiehls'ın maskesini temizlemek daha kolaydı. Bu biraz daha meşakkatli. Maskeyi tüm yüzüme sürmediğim için ıslak süngerle hızlıca silmeyi tercih ediyorum ben. Hem daha kolay olsun istiyorum çünkü gece rutini sonuçta ne yaparsak yapalım en az zamanı harcamak istiyoruz, yorulmuşuz bütün gün. Neyse işte her sünger ile temizlediğimde cildimin o kısmı ekstra hassaslaşıyor.

Bu şekilde yapmayıp tüm yüzüme sürüp sonrasında yıkadığımda bu kadar hassaslaşmıyor ama yine de biraz yoruyor cildimi. Yıka yıka çıkmıyor bi de. En uygun kullanımı duşa girmeden önce cildi yıkayıp bunu yapıp, duşta yüze bol su tutarak cildi arındırmak galiba.

Belki de benim cildim için gerçekten fazladır bu ürün bilemiyorum ama seviyorum da. İşe yarıyor çünkü. Özellikle nemlendiricisi ile birlikte iyi iş çıkarıyorlar ama bitince tekrar almayacağım galiba. Tekrat Kiehl's ın kil maskesine dönerim diye düşünüyorum.

The Body Shop Çay Ağacı Kusur Giderici Gece Maskesi


Seri içinde kullandığım son ürün. Ve ne işe yaradığını asla çözemedim. Çünkü benim cildimde hiç bir şey yapmıyor. Ama bu seri yağlı ciltler olduğu için de direkt çöp diyerek haksızlık yapmak yerine sadece kendi deneyimimi paylaşacağım.

Ürün 75 ml'lik kavanozlarda satılıyor. Bu maskeyi gece uyumadan önce sürüp yatıyorsunuz. Zaten hemen cilt emiyor, siz yatağa gidene kadar ince bi tabaka halinde kuruyor ama o tabaka mimik yapmanıza engel olup size "yüzünüzde bir şey var" hissi vermiyor.

Vaadleri ise cildi matlaştırmak, gözenek görünümü azaltmak, daha tazelenmiş pürüzsüz bir cilde uyanmanız. Ben de hiç biri çalışmadı. Düzenli de kullandım ama yok yani. Sırf bitsin diye kullanıyorum şu an ama maşallah bu da amma bereketli kullan kullan bitmiyor.

Bazen pişman oluyorum kullandığıma. Bunun yerine yağ sürüp uyusaydım cildime diyorum. Bu yüzden de artık her gün kullanmıyorum.

Yani tamam yağlı bir cildim yok ama sırf bu yüzden dediği hiç bir şeyi yapmıyor olması çok mantıksız.

Ayrıca dediğinin tam aksine sabah uyandığımda cildimde bazen bi havasız kalmışta hafif rengi kaçmış gibi uyanıyorum. asdaskd buna rağmen niye hala kullanıyorum çünkü o kadar para verdim yazık içim dayanmıyor.

Yazarken tam kararımı verdim bence bu maske ÇÖP.  Eminim aynı vaadleri gayet yerine getiren gece serumları maskeleri falan vardır.

Eğer ilerleyen zamanlarda serinin başka ürünlerini de denersem buraya eklerim. Faydalı olacağına inandığım bir yazının daha sonuna gelmiş olmanın sevinciyle hoşça kalın,

MUTLU KALIN

Yorumlar

Popüler Yayınlar