Kars Anısı/Gezisi - KarsRail - Doğu Ekspresi

Hi guys,

Öncelikle kars gezisi videomu izlemek isterseniz şurada. Kanalımda karsa otostopla gidişim ve Doğu Ekspresi ile dönüşüm de ayrı videolar halinde :)



Şimdiiiii

Yazın temmuzda, kışın aralıkta toplamda ki iki defa 5 gün sonunda kars yazısını yazabileceğimi düşündüm. Aslında bu ay ki gidişimi çok değerli goprocuğum ile çektim ama çok parça parça oldu, hikayeleştirmekte zorlandım. Onu da ekleyeceğim ama gerekli tüm bilgileri verdiğim bi yazı olsun bari istedim.

Herkesin ilk sorusu aslında 'Nasıl alacağım bu doğu ekspresi biletini?'
Maalesef o işin tek zor kısmı zaten. Ben aralık ayından yaptığım için bu geziyi iki-iç gün öncesinden kuşetliden ya da yataklıdan ayırmak hiç zor olmadı ama kondüktörlerin söylediğine göre ve sizin de bildiğiniz gibi mart ayına kadar işiniz zor. Benim tam bu noktada naçizane bir tavsiyem var;

Bir kısım insan gidişi trenle, dönüşü farklı yollarla yapacak şekilde planlamış olduğundan baktınız bi yolu yok bu işin, gidişi başka yollarla dönüşü trenle yapın. Ben de istemeden böyle yaptım. Nasıl? Gidiş tren biletimi almıştım, istanbuldan sabah 9buçukta çıktım evden otostopa ama istanbuldan çıktığımda saat olmuş sana 1buçuk. Saat 4 gibi baktım resmen 15dk ile kaçırıcam treni. Rotar yapıp yapmayacağınıda bilemem. Aradım bileti açığa aldım çünkü devam eden 3 gün başka yer yoktu pulman dışında. Ben de o gece ankarada kalıp yoluma otostopla devam ettim ama o akşam dönüş biletimi yataklıdan aldım çokta güzel çokta müthiş oldu. Çok şe yapmayın yani gidişmiş dönüşmüş diye

Kars'ta nasıl gezilir kaç gün yeter?

Ani harabelerini gezip, kars kalesi, kars sokakları taş evler, peynir bal alışverişi için Büyük Zavotlar sonra kaz evinde biz kaz eti ile 1 gün tamamlanabilir.
İkinci gün çıldır gölü desek ve akşamına direkt sarıkamış ya da karsta konaklayıp sarıkamışa gitseniz Sarıkamışta da 1-2 gün ile toplamda 4gün ayırmanız her şeyiyle bir kars gezisi için yeter. 

Burayı gezerken aracı olan bi tanıdığınız varsa zaten işler kolay. Ben otostopla gittim nereye gittiysem. Detaylar aşağıdaki başlıklar altında. Ama eğer biraz paranız varsa naçizane tavsiyem bir kaç kişi taksilerle anlaşmanız. Beni Çıldır'dan dönerken araca alan tatlı çift ve bir gezer arkadaş taksiyle gelmişler. Taksici sabahtan onları Ani Harabelerine götürmüş, bunlar orada 2 saat kadar gezmiş, ordan Çıldır gölüne getirmiş. Yemek yediler foto çektiler akşam otellerine bıraktı taksici bu güzel insanları. Kişi başı 50TL den 150 TL ye anlamışlar tüm günü. Belki daha iyi pazarlıkta yapılabilir artık bilmem:) İsteyen olursa Taksici Ömer abinin numarasını aldım, bana msj atarsanız veririm.

KARS MERKEZ

Burada kars kalesine çıkar sokakları gezer, peynir alışverişi yapar kaz eti yersiniz ve biter. Müze falan var ama onlara girmiyorum ben. 

Konaklama
Burada öğretmen evi var ama çok önceden rezervasyon lazım. Öğretmenseniz 35 lira, memur için 43.75 lira, diğer misafirler için ise 52.50 lira, kahvaltı dahil. Ve evet kuruş kuruş haklarını alıyorlar :D Ben bi gece couchsuz kaldım öğretmen evi de doluydu, mecburen Çıldır'da tanıştığım tatlı çiftin kaldığı otelde kaldım. İki kişilik odalar 140TL idi, aradım tek kişi 90TL size 80 olur dediler ben de mecbur gittim. Güzel ve temiz bi oteldi, kahvaltısı zaten dahil. Daha ucuzu vardır muhakkak ama benim için okeydi. Kars Konak Hotel olur kendisi.

ANİ HARABELERİ

Buraya yazın gitmiştim ve bence görülmesi gereken mevsim de yaz mevsimi. Yol da tanıştığım ve ilkkez gelip bu mevsimde görmüş insanlarda asıl yazın görülmeli diye düşünmüşler ama bu mevsimde de inen sis yağan kar falan baya mistik bi havası varmış.

Ulaşım
Oradan dönüş aracı yok. Yani varsada sabah 7-8 falandır o da size gelmez :) Giden araçlar saat 1'de kalkıyor merkezden. Eğer giderseniz dönüşü otostopla yapabilirsiniz ama otostopla gitmeye çalıştım ben gidemedim. hem biraz geç kalmıştım hem de tek atış gitmek istedim. Bi yol ayrımında köpeklerle kalmak ürküttü çünkü ürkünçler ve yabancı sevmiyorlar.

ÇILDIR GÖLÜ

Kışın gitmeyi zorlamamın en büyük sebebi çıldır gölüydü. Çıldır ilçesine varmadan Atalay'ın Yerinde sarı balık yemeden dönmek cidden üzücü olur.

Bayaa lezzetli <3 Ben bi porsiyon sarı balık 2 çay için 30 Lira ödedim. Balığın yanında turşu ve salatayı kendileri getiriyor. 

Ulaşım
Çıldır ilçesine de sadece saat 1 de kalkıyor minibüs ve 20TL. Dönüş yine sadece saat 7 gibi. Ama oraya gidiş dönüş çok kolay. Çünkü hem turistler gidiyor neredeyse her saatte, hem de ilçeye giden çok. O yüzden otostopta sıkıntı yok ben yaptım biliyorum. Dönüş içinde oradan biriyle kaynaşıp dönüyorsunuz illa.

Konaklama
Ben orada konaklarım diye çıkmıştım yola ama öğretmen evi kapanmış. Tekrar açacaklarmışta şimdi tadilatta imiş. Ve şu an da yapılan 2 pansiyon inşaatı varmış ama bu sene yetişmez dediler.


SARIKAMIŞ

Kayak yapamadım vaktim olmadı ama sizin yapacağınızı düşünerek buraya 2 gün 1 gece ya da 1 tam gün sabah erkenden orada olmak şartıyla ayırabilirsiniz. Kayak dışında burada bir de Sarıkamış Kültür Evi var. İçerisi bi otantik bi tatlı ki aman allahım. Genel bi alanı ve 3 adette şark köşesi misali daha kalabalık giden kişileri ağırlayabildikleri odaları var. Akşam yemeğinizi burada yiyebilir, çayınızı kahvenizi ise mutlaka içmelisiniz. Akşamları da canlı müzik var ama biraz iyileştirmeleri gereken detaylar var :)

Eğer dönüşünüzü trenle yapacaksanız trene sarıkamıştan da binebilirsiniz. Benim couchum sarıkamıştaydı o yüzden bu şekilde yaptım. 

Ulaşım
Saat 6'ya kadar yarım saatte bir minibüs kalkıyor 9 liraya kars-sarıkamış arası, ama otostop ile ulaşım da aşırı rahat.

Konaklama
Otellerin fiyatları zaten ateş pahası, ama öğretmen evi var çok önceden rezervasyon yaparsanız öğretmenlere 40tl, diğer misafirlere ise 50tl. Bir de bir couch var ama artık o konu beni bağlamaz :))



Yorumlar

Popüler Yayınlar