Mücizevi Yağlar No.4 Argan Yağı

Herkese merhaba,

Mükemmel yeni keşfimi mutlulukla sunuyorum Piers Faccini - Black Rose

Bugün özellikle saçlar için kullanımı çok yaygın olan argan yağından bahsedeceğim. Ben yağlardan bahsederken her yerde yazan her detayı gelip buraya eklemiyorum. Örneğin bir çok yağın antioksidan etkisi olduğundan sivilce v iltihaplara öneriliyor ancak ben her yağın en kuvvetli olduğu alandan bahsetmeyi uygun görüyorum.Tabii ki diğer etkilerinden hiç bahsetmeyecek değilim ama benim yazılarımda ki amaç "en hızlı çözüm için en kuvvetli etkiyi alabileceğiniz ürün".

Gelelim nam-ı değer argan yağına. Bunun ağacıda 200 - 250 yıl yaşıyormuş. Ne bereketli. Ahh be toprağın yeşilin değerini ancak kaybedince anlayacağız.

Neyse...

Argan yağı, yapısında çok yüksek oranda E vitamini v linoleik asit bulunuyor. Ne bunlar ne işe yarıyor?

Argan yağı anti aging, tırnak v saçları kuvvetlendirme özelliği ile son zamanlarda ön plana çıkmış bir yağ. İçinde bulunan linoleik asit hücre yenileyici değilde hücre fonksiyonlarının düzenlenmesinde görev alan bir yağ asidi. V sanıyorum ki bu yüzden tırnak v saçı güçlendirme konusunda bu kadar iyi çünkü keratini oldukça destekleyip güçlendiriyor. Keratini güçlendirdiği gibi kolajen yapısını da güçlendirdiği için anti aging görevini laıyıkıyla yerine getiriyor bu yağ ancak yüzde kullanımı noktasında bir handikap var. Tüylenme yapar mı?

Eğer tüylenmeye meyilli bir cildiniz yoksa cevap hayır. Eğer o bölgede hiç kıllanma ya da tüylenme yoksa argan yağı ya da başka hiç bir yağ o bölgeyi tüylendirmeyecektir ancak eğer zaten tüylenme gibi bir probleminiz var ise, o bölgelerde ki kıllara yakın zamanda ağda, iğneli lazer vs yaptırmış-yaptırıyor iseniz o bölgelere kullanacağınız yağlara dikkat etmelisiniz.

Ya da eğer zaten hormonel bir kıllanma tüylenme probleminiz varsa cildinize kullanacağınız yağ argan olmasın. Çünkü içinde bulunan yoğun E vitamini kıl köklerinizi besleyecektir. V normal hormonlara, kıl köklere sahip değilseniz kesin olmamakla birlikte düzenli kullanımda tüylerinizi güçlendirebilir. Ama yine de yenisi çıkmaz.

Ya şarkı çok iyi değil mi ya :(


Eğer hormonel bir probleminiz yok ise rahatlıkla kullanabilirsiniz. Argan yağı yoğun nem veren bir yağ olduğu için cilt bakım ürünlerinde sıklıkla kullanıldığı gibi, direkt nemlendiriciden önce serum niyetine kullanılan bir yağ aynı zamanda. Verdiği yüksek oranda nem ile kırışıklıkların oluşumunu erteler v hücrelerinde onarımında etken bir rol oynar. Bu yüzden anti aging özellikli bir yağdır. Nemlendirdiği için cildi yumuşacık v su içmiş gibi canlı yapacaktır. İnsan bir serumdan başka ne ister? Göz altları için de kullanabileceğimiz bir serum hemde.

Güneş ışınlarına karşı koruyucu etkili olduğunu okumuştum. Ne oranda olduğunu bilmiyorum ama bu noktada sabah rutinlerimize rahatlıkla ekleyebileceğimiz bir yağ olduğu kanısına varıyoruz.

Saçlara geri dönecek olursak, nem verme özelliğinden dolayı kuru saçlı v kuru saç derili kişilerin bu yağdan kesinlikle faydalanmasını şiddetle tavsiye ediyorum. Masaj ile saç derinize yapacağınız uygulamalar saç derinizde eğer pullanma varsa oldukça iyi toparlayacaktır.

Ben direkt argan yağını saçlarıma kullanmadım ancak içinde argan yağı olan bitkisel bir saç serumu kullanıyorum v inanılmaz memnunum. Kuru saçlarım için yumuşatıcı v onarıcı saç serumu arayışıma noktayı koyan bir ürün oldu. Yazısı --> Zigavus Elixir Argan Oil - Saç Serumu 

Çok memnun kaldığım bir d argan yağlı bitkisel el kremim var. Bu iki üründen sonra özellikle argan yağından bahsetmek istedim.

Ben bir şey çok popi olunca altında bir pazarlama gücü arayıp ürünün ne olduğuna bakmadan kaçan insanlardanım. Argan yağının ne olduğuna bakmadan çok kaçtım. Sonra tamamen bir markaya olan düşkünlüğümüzden dolayı argan oil içeren ürünlerle tanıştık v "ne güzel şeymiş" aslında anladım.

Evet, çok pohpohlanmış ürünlere vs hemen atlamayın ama kaçmayın da. İki satır "reklam olmayan" yazı okuyun bari. Dimi idil ?!

Son olarak argan yağının saçlara kullanımı ile ilgili bir kaç öneride bulunup yine aslında iki yağ yazacağım diye başladığım yazıyı elime, cümlelerime hakim olamadığım için tek yağ ile sonlandıracağım.

Gerçi bu saça uygulanan "yağlar" ile ilgili bir tavsiye. Sadece argan için özel değil. Saçınıza uyguladığınız yağ ne kadar kalırsa, saç derisi tarafından o kadar iyi emilir. 1 saatte saç deriniz aslında oldukça güzel bir şekilde emer ama akşam yağı uygulayıp, iyice sarıp, yastığınıza da havlu dolayıp sabah yıkadığınızı düşünsenize. Hem saç deriniz iyice doyacak, hem de saç uçları için ne kadar kuaförler "ayy saç uçlarına hiç faydası yok, onlar için maske kullanacaksın" dese de, hayır kesinlikle saçta bu kadar duran yağ saç uçlarını da besliyor. Saçlarım bazen o kadar kuru oluyor ki yağı elimde iyice dağıtıp saç uçlarıma sürerek bakım yaptığım dönemlerde saç uçlarımın normalden daha geç yıprandığını gözlemledim.

V şu an kullandığım saç serumu da saç uçlarım için mükemmel bir iksir oldu v içinde argan yağı var.

Öpüyorum

Mutlu kalmanızı diliyorum...

Yorumlar

Popüler Yayınlar