Saç dökülmesi - 3 Kadın 3 Deneyim

Herkese merhaba,

Bugün konumuz derin. Uzun zamandır bu yazıyı yazmak istiyordum ancak verileri iyice toparlamak zaman aldı. Çok uzatmadan yazmaya özen göstereceğim bu yazıyı.

David Bowie - Where Are We Now?

Saç dökülmesi, kötü v yetersiz beslenme, ruhsal sağlık v DNA yapısından kaynaklanır. Sonrasında dış etkenler geliyor, iyi bakmama çok yıpratma vs. Bunların önüne tamamen geçemesekte çok daha iyi bir noktaya getirebiliyoruz. Bu yüzden yazıda 3 farklı yöntemden v sonuçlarından bahsedeceğim.

Denekler;
  • Ortanca ablam - tunellan
  • Küçük ablam - akçaağaç
  • Ben - ben ben idil

Tunellan 'ın Hikayesi

Gençliğinde gerçekten aslan yelesine sahip olan bu kızcağızımın saçları şimdi sayılabilir :( Kendisi eczacı v bizi asıl denek yapan kişi. Ama konu saç olunca, kendisi en büyük denek.

Ablam kendisinde şu "güzellik vitamini" diye tabir edilen Biotin'i denemeye karar verdi. Biotin, B7 veya H vitamini olarakta geçiyor. Ama tam olarak ne derseniz(?), suda çözünen kompleks B vitamini diyebiliriz.

Bunun yanında kullandığı şampuanlar vs de vardı ama kullandığı bir paket biotin 'in öyle gözle görülür bir etkisi oldu ki diğerleri ne yaptı ne yapmadı anlamak mümkün değil. Şöyle söyliyim. 2 günde 1 ev temizliği yaptığım o sıralar yine günlerden temizlik günü ablamın biotini bıraktığını anladım v "abla sen biotini bıraktın mı?" diye seslendim. "Sen nerden anladın?"  dedi. Hahahaa "ben diil süpürgeeeee"

Aslında biotini öyle kafanıza göre alıp denememelisiniz. Kesinlikle doktor konrtolünde ilerlemesi gereken bir süreç çünkü kaş yapayım derken göz çıkara bilirisiniz. Örneğin ben hayatta öyle bir şey denemem. Çünkü şayet hormonel bir bozukluk varsa, ya da daha haberiniz bile olmayan bir yatkınlık, vücudunuzdaki kıllar coşabilir. Hatta coşar:( Bu yüzden doktor kontrolünde alınması şart. 

Ablam bir paketten sonra devam etmedi. Amacı test etmekti. Etti. Sadece bir paket, daha kullanırken aniden saç dökülmesini kesip günde 20-30 a düşürdü. Evet bıraktığı gibi bir kaç haftada eski dökülme hızına geri döndü ama muhtemelen gerektiği gibi belli bir kürde kullanmaya devam etseydi, bıraktığı zaman saçları bir anda uçuşmayacaktı.

Ablamın eczanesine gelen bir kaç hastası bu vitamini kullanıyor. Ancak bir tanesinin deneyimi en dikkat v ilgi v "inşallah-maşallah" çekeni :)) Kişimiz 40-50 yaşlarında bir kadın. Düzenli olarak gittiği kuaföründen aldığı tepkide şu; "Kız sen saçlarına ne yaptın, yeni yeni saçların çıkmış!!!"

Biotin'in tek vaadi saç dökülmesine engel olmak değil. Aynı zamanda yanılmıyorsam 6 yıl öncesine kadar dökülmüş saçlarında belli bir oranda geri çıkacağını vaat ediyor. (Daha fazlada olabilir ama aman az söyliyim fazla söylemiyim). Saçlar daha hızlı uzar, dolgunlaşır, kırılmalar v çatlamalar azalır. Saçların yanı sıra tırnakları güçlendirip, parlaklaştırır, sertleştirir. Yukarıda bahsettiğim müşteride bunların hepsi görülmüştü v ekstra kıllanma yaşamamıştı. Ablamın da 1 buçuk/2 aylık deneyimi sonunda saç dökülmesi günde 300 kadardan 20-30 'a düştü. 

AMA

Dediğim gibi ablam devam etmedi. Her hangi bir problem yaşamasada, acaba yaşarmıyım diye doktor kontrolü olmadan devam etmesi, özellikle bir eczacı olarak çok mantıksız olurdu. Bu yüzden sizde kullanmayı düşünüyorsanız, mutlaka bir doktora, "ben bu vitamini öğrendim, sizce bana uygun mudur?" diye sorup, gerekli testleri vs yaptırıp, gerekli sıklıkta kullanın. Ben bu deneyimleri sadece fikir olması açısından yazıyorum. 

Hatta kim bilir belki test sonuçlarınızla bu vitamine ihtiyacınız olmadığını öğrenirsiniz. En nihayetinde saçların dökülmesine sebep başka etkenlerde var. Her saçı dökülenin ilacı Biotin değil ya.

Tunellan'a puanım 10 üzerinden 6 kanka. Neden 6? Çünkü kıl yapma ihtimali, çünkü çok dikkat edilmesi gerektiği gerçeği.

İdilin Hikayesi

Benim hikayemin bir kısmı ilk yazılarımdan biri olan "Keçi boynuzu pekmezinde" yazılı aslında ancak tabii ki buraya link koymicam kısaca yazıcam. Zaten uzunca yazılacak bir yanı da yok. Öff asıl uzun akçaağacın ki oy dağlar  

Benim saçlarımda oldukça yoğun v dolgundur. Bir çok kişinin gözünün saçlarımda kaldığını falan şiddetle hissederdim ancak stres yetersiz beslenme v gençlikten yeme yılları bitince benim saçlarda uçuşmaya başladı tabii. O kadar takmıştım ki bir gün boyunca dökülen bütün saçlarımı topladım, duşta özellikle dikkatle tüm dökülenleri ayırdım v saydım. Tabii ki 300den sonra bıraktım. 

Gittiğim dermatoloğun yaptığı testlerde tek eksik demir görünüyordu v bana demir kapsüllerinden yazdı. Yaklaşık bir sene paketim bittikçe aldım v yeterince düzenli olarak kullandım. Evet saçlarım belki 300 adet dökülmüyordu her gün. 200 falan olmuştu. Ancak mevsim geçişleri ekstra stres vs dönemlerinde yine aynı yine aynı.

Derken.. Zaman geçerken.. Sıkıldım v bıraktım. Geçen 2015 yazında ablam eve Locusta 'nın keçi boynuzu özünü getirdi. Ve işte demir dedi. Gerçek demir.

O zamandan şimdiye kadar 3 kavanoz gömdüm. Her sabah aç karnına 1 kaşık yedim. Saçlarım mı? İlk ayın sonlarında saç dökülmesinde ciddi bir azalma gördüm v ilerleyen zamanlarda günde 20lere falan düştü. Mevsim geçişlerinde vs yine yoğun dökülmeler kaçınılmazdı ama eskisi gibi değildi. Sadece saç dökülmesine değil aynı zamanda tırnaklarım da daha güçlendi. Bir d çokçok önemli olan bir noktada dökülmeyen saçlarım hep tırtıklı tırıklı sanki içindeki ruh çekilmiş, avucun içinde sıkıştırılmış, makineler tarafından ezilmiş ölü otlar gibilerdi. Özellikle kafamın arka tepesindekiler. Ancak keçi boynuzu özünü tüketirken bunların sayısı oldukça azaldı. Hatta öyleki ben böyle bir sorunumun olduğunu unuttum. Şimdi 2 aydır kullanmıyorum v yeni yeni saçlarım tekrar güçsüzleşmeye v ruhları çekilmeye başladı. Bir sonraki aşama hunharca dökülme olacak v ben o günler göz kırmışken yemeyi ertelemeye devam edersem en büyük saf salak olarak tarihe yazılcam.

Yani sebebiniz demir eksikliği de olabilir v yapay şekilde vücuda alınan hiç bir şey asla v asla doğal yollarla vücuda alınan şeylerin yerini tutmuyor. Hatta değil yerini tutsun 10da birini yapmıyor. Çünkü vücut onu yeterince ememiyor. Bir kısmı direkt dışkılanıyor. 

Bu arada bıraktıktan hemen iki ay sonra eksikliğini hissetmemin sebebi benim vücudumda demiri tutan şeyler eksik. Yani siz bıraktığınızda ya da ara verdiğinizde benim gibi hemen olumsuz etkilenmeyeceksiniz büyük bir ihtimalle.

Bana puanım 10 üzerinde 9.5 kanka. Neden 9.5? Her sabah her sabah zor olabiliyor da ondan.

Akçaağaç 'ın Hikayesi

Sırada minik abla var.Bu kızımızın saçları eskiden de diğerlerimiz kadar dolu dolu olmasa da bizim ailnenin dışına çıkıp bakınca azımsanmayacak kadar gür idi. Ama gitti. Bitti.

Benim gibi demir ilaçları kullanıyordu. Ek olarak "Zigavus 'un kokusuz sarımsaklı şampuanını" v "Zigavus 'un bitkisel kür ampullerinden" haftada iki kere kullanıyor. Ama o oldukça hırslıy v bunlarla yetinmiyor, evde hazırladığımız "zeytin, susam, badem, kayısı yağları v E vitamini" olan karışımı ayda 1-2 kere saçlarına sürüp bir gün - 1 saat - 10saat bekletiyordu.

Bizimkisi kadar ani v net bir kesinti olmadı ama dökülmenin epey azaldığını söyledi. Ama tabii yine mevsim geçişleri, stresli günler vs zamanlarında azıyordu saç dökülmesi v "üfff hiç bi işe yaramıyor bunlar" diye öfkeleniyordu ama yaradığını o da bal gibi biliyordu. V yaptığı bakımın yoğunluğundan dolayı saçları resmen ipek gibi oldu. Çok üzüldüm bi öncesi sonrası foto çekmeyi akıl edemediğime. Gerçi saçları az kaldığı için foto ile belki çok çekici görünmeyecekti ama biz her baktığımızda eski haline oranla çok sağlıklı v bakımlı saçlar görüyoruz.

Şampuanı haftada en az 3 kez kullanmalısın. 2ye bile düşürdüğünde dökülme yine biraz artıyordu, o yüzden durum seni şampuana bağımlı yapıyor ama zaten "şu şampuan saç dökülmemi kessinde, sonra ben şampuanımı değiştiririm" demezsiniz herhalde.

Şampuan haricinde hafta iki kere saçlarını yıkadıktan sonra ampul kürleri uygulayıp bi d yağ karışımlarını sürüp uyuyup gezdiğinden elbette her şeyi asla sadece şampuan yaptı demiyoruz.

Ama en nihayetinde bu bakım serisi ne kadar başarılı da olsa, insanlık halidir kaçırabilirsin, birilerinde kalırsın başka şampuanlar kullanırsın vs derken hemen saçın eski haline meyillenmemesi için oral yoldan da takviye alınmalı -ki ikiside birbirini desteklesin.

Ona puanım 10 üzerinden 8 kanka. Neden 8? Çünkü etkisi şampuanı v yağları, kürleri kullandığın müddetçe ama bu da normal bir şey olduğu için çok kırmadım. Çünkü içten beslenmeyip sadece dıştan bir etkiyle bu kadarı bile okey.

Yalnız en uzun bu olacak sanıyorken en kısa kalması. Amen!

Bence bir doktor ile görüşerek 1. yöntemle birlikte ya da onu direkt es geçerek 2. v 3. yöntemleri coverlayarak saçlarımızı koruyabiliriz. Sizce?

Mutlu v saçlarınızla kalın :)


Yorumlar

Popüler Yayınlar