Ağız Bakımı Vol.2 - Diş ipi v Dil temizleyici v Gargara

Herkese merhaba,

Diş bakımı için başladığım serinin ikinci kısmı için oturdum ama hem çok anlamsız hem de çok karmaşık geldiği için isteksizim biraz. Keşke bölmeseydim diyorum ama aslında özellikle diş ipi ile ilgili söyleyeceklerim mühim. Çok mühim hee sakın kaçmayın :))

Alın size nostaljique bir lezzet The Beatles - I Wan't U 

Diş İpi 

Diş ipi kullanımı için iki farklı ürün şekli mevcut. Biri minik bir kutunun içine dolanmış v kullanacağımız kadar çıkarabileceğimiz şekilde olan klasik diş ipleri -ki kesinlikle benim günlük kullanımda tercihim bunlardan yana. Bir de çatallı ya da kürdanlı şekilde tabir edilenler mevcut. Onları da çantamda bulundurmak için alıyorum. Çünkü gün içerisinde aman dişimin arasına girecek diye bir şey yememeyi kabul edemem. Mesela köz mısır gibi <3

Diş ipi kullanmak neden önemli?

Eğer daha önce diş ipi kullanmadıysanız, bir kere kullanmanız cevabını bulmanızda zaten yeterli olacaktır. Maalesef ben çok geç kullanmaya başladım. Üniversiteye başladığım yıl tanıştım diş ipiyle, öncesinde varlığından bile haberim yoktu. Alt dişlerimin arka kısmında artık dişlerimin bir parçası haline gelmiş plaklar vardı:( Üzgünüm iğrencim ama vardı. Neyse kullandıktan 7-8 ay sonra onları parçalamaya düşürmeye falan başladı yani siz düşünün 18 yıllık taşlarasdhbfadfs. Tabii artık oraları temizlettim ama işte dışarıdan bakılınca kusursuz renkte falan görünün dişlerim vardı, arka planı önemseyecek yaşlarda değildim, taşlamayın sakın

Dişi fırçalamak sadece yüzeysel bir temizlik sağlayacaktır. Diş aralarında birikmiş artıkları çıkarabilmenin v bir daha birikmemelerini sağlamanın tek yolu düzenli(akşamları) diş ipi kullanmaktır. Tabii sonrasında gargara ile bal dök yala noktasına ulaşırsın. Mantıksız oldu ok ama ne demek istediğimi anladınız siz (buraya göz kırpıp dişleri parlayan bir gif lazımdı)

Diş ipi sayesinde ara çürüklerin oluşmasına mani olursunuz v ara dolgu denilen bir eziyette maruz kalmazsınız.

Düzenli olarak diş ipi kullanan kişilerin diş etlerindeki hassasiyet azalır. Hassasiyetten kastım diş eti kanamaları. Çünkü düzenli diş ipi kullanımı diş etlerinin sağlığını olumlu etkiler.

Diş ipi çeşitlerine şöyle bir değinecek olursak benim rulo halinde satılan klasik olanları tercih etmemin sebebi istediğim uzunlukta kesip kullanabilmem çünkü iki diş arasına soktuğum kısmı diğer iki diş arasınada sokuşturmak istemiyorum sanki kalıntıları oradan alıp oraya atıyormuşum gibi hissettiriyor. off çok iğrenç bi yazı oldu lan bu. Neyse... Uzuunca bir ip koparıp uç kısmını sol elimin işaret parmağına ve ona yakın bir kısmını da sağ elimin işaret v orta parmağına daha az dolayıp (orta parmağa 1, işaret parmağıma iki kere doluyorum çünkü bu parmakları hem rahat hareket ettirmeliyim hemde ipi rahatlıkla kaydırabilmeliyim) başlıyorum temizliğe. Her yeni diş arası için kullandığım kısmı sol elimin işaret parmağına dolayıp sağ elimide ipin arkadan sallanan diğer ucuna doğru kaydırıp ipin yeni temiz kısmını imara açıyorum. Anlatabildim mi? Aman zaten kullanan herkes kullandıkça kendi içine sinen yöntemi geliştirir diye düşünüyorum.

Yaniii bu yüzden çatal şeklinde, minnacık ipi olan paketlerde 10-20 lik şeklinde satılan versiyonları sevmiyorum. Onları çantamda taşıyarak gün içerisinde lavabolarda her diş arası için su altında tuta tuta kullanıyorum.

Diş etlerine zarar verir mi?

Eğer hassas diş etleriniz varsa, kullanırken dikkatli olmanız gerekiyor. Bazen diş arasına girmekte zorlanan ipe baskı yapıldığında aniden girip diş etini kesebiliyor. Ancak hassas dişliler için olanları da mevcut. Benim elimde Oral-B nin Pro-expert'i  v d Essential floss olanı var. Pro-expert hassas diş etleri için uygun. Daha yatsı bir ip v naneli. Ancak hassaslar için uygun denmesine rağmen ben Essential floss la daha iyi anlaşıyorum.

Benim diş etlerim oldukça hassastır. Pro-expert, yatsı yapısından dolayı daha az kaygan v köşeleri kağıt gibi olduğundan kesmeye daha meyilli geliyor bana v bu yüzden Essential Floss 'u tercih ediyorum.

Diş etinde rahatsızlığı olan kişilerde acaba "problemi, diş ipiyle ağzın diğer bölgelerine yayar mıyım?" diye bir soru oluşuyor. Cevabı ise kesinlikle hayır. Çünkü zaten sürekli tükürüğün salgılandığı ağzınızın içinde şayet bi sorun varsa v her bölgeye bulaşabilecek bir şey ise zaten bulaşır. İltihap falan varsa doktora gidersiniz gereken temizlik yollarını öğrenirsiniz zaten.

Oral-B 'nin diş ipleri kullandığım diğer markalar arasında en iyisi. Sensodyne v colgate kullanmıştım v bitsin diye fazla fazla koparıyordum onları. Sensodyne çok sert colgate çok kaygandı. Hangisiydi hatırlamıyorum ama parmaklarıma dolasamda kayıyordu, kontrolünü zor sağlıyordum.



Dil Temizleyici (Dil sıyırıcı vs)

Yine ne gereksiz bi şeyden bahsedeceksin demeyin sakın? Ben bunu kullandığım gecelerin sabahına ağız kokusuyla uyanmıyorum. Resmen her şeyin sorumlusu dilimin üstünde bakterilermiş. Hep derlerdi ağızdaki bakterilerin çoğu dildedir diye ama hiç üstüne düşünmemiş beyin. En son elimdekini düşürdüm v yenisini de almayı hep unutuyorum. Bu yazı hatırlatsın bugün bana.

Dil temizliği için bir d fırçalar yapıyorlar ama onlar öğürtüyor beni, kusma refleksi oluyor. Fırçaların arkasıda öyle. Hem zaten fırçaların arkası hiç bi işe yaramıyor.


Ağız Çalkalama Suyu / Gargara

En sevdiğim kısım. Ben genellikle gece yukardaki adımları yapıp işe ara veriyorum. Çünkü süt, meyve ya da bitki çayı hatta meyve vs yiyebiliyorum. Tam uyumadan önce gidip ağzımı bir güzel çalkalayıp yatıyorum. V sabah evden çıkmadan evvel ağzımdaki son uyku kırıntılarınıda da yine bu çalkalama suları ile gömüyorum.

Bu çalkalama sularında marka tercihim aslında Listerine ama sebebi yok. Sebebi onunla başlamış olmam. İlk göz ağrı vs muhabbeti işte. Bazen evde Oral-B olur bazen Listerine ama neden bilmiyorum Listerine olduğunda asla bu işi atlamıyorum ama Oral-B 'de atlayabiliyorum.

Psikolojik bir şey ama nedense bu görevi beynim sadece Listerine yüklemiş. Demek ki reklam v satış pazarlama işini çok iyi yapmış. Bi de nerede olsa kokusunu tanıyorum mesela iş yerinde, sporda, basketbol idmanından(eskiden çok eskiden) sonra salonda oo Listerine diye yükselirim asdasvdbhasd

Bir şeylerin tanıdık olması güzel bi duygu :))

Listerine 'in ağız sağlığına, hassasiyetlere, beyazlık vs aroma tercihlerine göre çeşitlerinin bol olması da onu ciddiye almayı artıran detaylardan biri olabilir. Bir de macunda ne kadar yoğun nane mentol vs aromalarını sevmiyorsam gargarada sonuna kadar onu istiyorum. diş etlerimin yandığını sonuna kadar hissetmek nasıl iyi geliyor anlatamam. Gözlerim yaşarana kadar hınçla ağzımda ordan oraya alıp dişlerimin arasından sıkıştırıyorum falan ay canım çekti

Her şeyin sonunda Çocuklar duymasında haluk karakteri gibi dişlerimi birbirine çarpıyorum ısırır gibi aynada. Tıpkı kaslarına bakan sporcu gibi <3

Mutlu kalın, bembeyaz gülüşlerle 

Yorumlar

Popüler Yayınlar