Mucize yağlar! No.1 - Kayısı Çekirdeği Yağı

Herkese merhaba,

Uzun zamandır iyisiyle kötüsüyle kullandığım(ız) bi dolu yağ oldu. Faydaları ya da umduklarımızı ya da görünmeyen faydalarını tek tek anlatmak istiyorum ama her yazıda bir ya da yazının uzunluğuna göre iki yağdan bahsedeceğim ki çok uzun v sıkıcı olmasın. 

Şöyle yağ gibi akacak bir şeyler koyalım;
Ah! Kosmos - Home

Heh. Şimdik bu yazıda kayısı çekirdeği yağından v yağlarla ilgili genel bir şeylerden bahsedeceğim.

İlk olarak, aktarlardan 10, 20 liraya aldığımız yağların gerçek olmadığını ya da katkısız olmadığını çok emin olarak belirtmek istiyorum. Hatta bazılarında sadece 'olduğunu söylediği' yağın esansını koyup kim bilir hangi yağlarla servis ediyorlar.

Neden bundan bu kadar eminim. Çünkü yağlar için ne kadar emek v ham madde harcandığını artık biliyorum v gerçek yağlar (hepsi değilsede) damla ile hesaplanarak satıldığını biliyorum. Tabii ki bu yağa göre değişiyor ama hiç bir yağ da 10 lira kadar düşük fiyata satılacak derecede ucuza mal edilmiyor. Yani şöyle bir iki örnek ile daha sağlıklı açıklayabilirim sanıyorum. 

1 kg gül yağı 2.200.000 üzerinde gül ile elde ediliyor. 1 damla için 32 gül. Benim bildiğim kadarı ile 20 damla 1ml 'ye denk gelmekte v satın aldığınız 1ml lik şişelerdeki 20 damla yağ için 960 gül harcanmış demek. V onu 20 liraya sattığını söylemek büyük bir dolandırıcılık.

Diğer bir örnek ise ölmez çiçek. 1ton çiçekten 0.58kg yağ elde ediliyor. Varın gerisini siz düşünün.

Yani size bir yağ sattıklarında aslında damla hesabı ile yağ satıyorlar normal olarak. Yani almak istediğiniz yağın üretim sürecini değerini iyice araştırmadan satın almayın derim. Yüzünüze ne yağı sürdüğünüzden emin olun.

İkinci olarak ise her yağı kafanıza göre birbirinize karıştırmayın. Bilinen bir çok karışım var okey, onları yapabilirsiniz ama daha önce duymadığınız karışımları ben yaptım oldu diyip kullanmayın çünkü birleştiklerinde oldukça zararlı hale gelebilecek yağlar var.
Tek tek yağları anlattıktan sonra soruna odaklı özel karışımlarında olduğu yazılar yazmayı planlıyorum zaten.

Ok, let's go!


Kayısı çekirdeği yağı 
Antioksidan v A ,E vitamenileri açısından çok zengin olduğundan, emilim v fayda orantısı mükemmelliğinden dolayı rakipsiz bir yağ olduğunu bilmeyenimiz yok zaten. 
En bilindik faydası cildi yeterince nemlendirmesi v çizgilerin görünümlerini hafifletmesi, kırışıkların oluşumunu ertelemesi. Bu faydalarından v hızlı emiliminden dolayı maskelere vs karıştırılmaya gerek duyulmadan direkt yüze, özellikle göz altlarında kullanımı oldukça yaygın.
Düzenli kullanımı ile cildin elastikliği artar v cilt daha canlı v dinç olur. Çünkü E vitamini yardımıyla bolca nem verip A vitaminiyle cilde tazelik verir. Aynı zamanda uzun zaman kullanımı ile ciltteki lekelere iyi gelecek, renk dengesizliğini toparlayacak v cildin hassaasiyetini alıp alerjik ciltlere koruma sağlayacaktır. 

Kayısı yağı tek başına pek çok anlamda yeterli gelmesinin yanında, özel yağ karışımlarında da çok tercih ediliyor, çünkü emilimi hızlı, diğer yağlarında daha iyi cilde nüfuz etmesinde yardımcı olması ile birlikte her yağ kayısı çekirdeği yağı gibi saf olarak cilde sürülemiyor, seyreltilmesi gerekiyor. Örneğin benim geçen yıldan beri yaz ayları hariç kullandığım karışım 50ml lik kayısı çekirdeği yağına 5 damla ölmez çiçek yağı. Komik görünüyor olsada olması gerek oran bu. Çünkü ölmez çiçek çok güçlü. Neyse konuyu dağıtmadan devam ediyorum.

Kayısı çekirdeği yağı evet emilimi çok çok hızlı gerçekleşen bir yağ ama eğer yazın cildinize nemlendirici sürerken bile kararsız kalıyorsanız, bunu da kullanamaya bilirsiniz. Ben yağları yaz gelince hayatımdan çıkarıyorum, -ki değil yağ jel formda olmayan nemlendiriciler bile çok geliyor bana ama örneğin büyük ablam her mevsim vücudunun her yerine istediği kadar sürer tüm yağlarını. Yani demem o ki en hafif yağ evet ama yine de yağ olduğunu unutmayalım. Ancak yağ kullanmakta zorluk çekiyorsanız yapısı hafif olduğu için el kreminize, cildiniz için kullandığınız nemlendiricilere bir kaç damla karıştırabilirsiniz.

Yaz ayları için bu yağın bi artısını da cildi zararlı etkilerden koruyan bir yapıya sahip olması. Aynı şekilde güneşinde zararlı ışınlarına karşı koruma sağlar. Tabii ki sırf bunun için kullanımı doğru v yeterli olmayacaktır belki bilmiyorum ama güneşe karşı koruyan diğer bir kaç yağla karıştırılıp güneş yağınızı kendiniz yapabilirsiniz. İlerleyen yazılarımda diğer güneşten koruyan yağlardan bahsedeceğim. Gerekli olan güneş kreminizi bir defa kullandıktan sonra ilerleyen saatlerde tekrarlamak yerine kendi güneş yağ karışımınızı kullanmaya devam edebilirsiniz. 

Son olarak ekleyeceğim şey ise egzama. Egzamadan muzdarip iseniz tahriş olmuş ya da yaralı bölgeyi kuru tutmamanız gerektiğini, eğer egzama saç derinizde ise şampuanınıza biraz yağ karıştırmanız gerektiğini biliyorsunuzdur. İşte o yağ kayısı çekirdeği yağı olabilir. Çünkü bu tür sorunlara oldukça iyi geliyor v tedavilerinde kullanılıyor.
Ay son küçük bir şey daha.. Masaj salonlarında da tercih edilebilecek bir yağdır, hızlı emilimi v anti-aging olduğu için. Hatta içine esansiyel olarak ya da soruna yönelik başka yağlarda karıştırılırsa tadından yenmez :)

Tamam bitti. Hadi su içelim, gülümseyelim v Mutlu kalalım :)


Yorumlar

  1. Merhaba, orijinal yağları nereden bulabilirim? Nereden aliyorsunuz? Hic guvenemiyorum ben orijinalligine :(

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar