Siyah noktalı, çok gözenekli, Kuruya dönük karma cilt bakım rutinim. Biri beni Kurtarsın...

Hiç uzatmadan başlayacağım zira yeterince uzun mesele.

1 2 3, 1 2 3 drink
1 2 3, 1 2 3 drink
ahh sia

Günlük kullandığım ürünler

  • Kiehl's Rare Earth Deep Pore Daily Cleanser - Kil içeriyor, çokçokçok küçük parçaları hissedyorsunuz, Gözenek küçültücü etkili olarak belirtilmiş. 
  • Kiehl's Ultra Facial Cleanser - Normal v Kuru ciltler için
  • The Body Shop Yüz Temizleme Fırçası
  • Kiehl's Ultra Facial Cream - 24 saat etkili yoğun nem
  • Kiehl's Ultra Facial Oil-Free Jel Cream - Normalden yağlıya dönük ciltler için jel formunda su bazlı çok hafif nemlendirici *Yaz ayların göz bebeği 
  • Florame Gül suyu *Organik / Rosense Gül suyu - Gözenek küçüktücü, sıkılaştırıcı, tazeleyip ferahtaıcı etki, tonik yerine kullanıyorum
  • Kiehl's Rare Earth Deep Pore Cleansing Mosque - 82 TL - Kil bazlı temizleyen maske. Gözenek küçültücü.
  • Kiehl's Precision Lifting & Pore Tightening Concentrate - Cildi sıkılaştırıp toparlayan serum
  • Ecotools Yüz Süngeri
  • Florame Kayısı + Florame Ölmez Çiçek yağı - Bu karışımda ölmez çiçeğin olması gerektiği bir ölçüsü var fazlası zararlı olabiliyor v ölmez çiçek dışarı çıkılacaksa eğer gündüz kullanılmamalıdır güneş lekesine sebep olur. Cilt lekelerine faydalıdır. Özellikle estetisyenler iz kalmaması için hastalarına önerir. Daha detaylı bir yazı mutlaka ekleyeceğim.

Not1- Cildimin yeterince iyi temizlendiğine ancak ilk sıradaki kil bazlı ufacık partiküllü ürünü kullandığımda ikna oluyorum. Akşamları kil içerikli olanı, sabahları ise ultra facial 'ı tercih ediyorum. Ama eğer ilk facial cleanser 'i almamış olsaydım, rare earth'dan sonra gidip bir de bunu deneyeyim demezdim. Şimdi sırf elimde ikisi de var diye böyle yapıyorum ama düşününce sabahları cildime granül fırça vs bulaştırmadan daha sakin temizlemek iyi oluyor.

Not2- Fırçaya soğuk bakabilirsiniz. Fırçayı sadece peeling yaptığınız günlerde de kullanabilirsiniz. Açıkçası ben yüzümü hafifçe kazımam gerektiğine inanıyorum. Şu an link veremesem de (çünkü adını hatırlamıyorum) 95 yaşlarında olup 40 yaşında gösteren bir yoginin beslenme tabii daha önemli ama yüzünü her gün bir fırçayla temizlediğini biliyorum. Cilt konusunda benim yaptığımı yapmayın demiş ama ben yaparım çünkü zaten yapıyordum bu adamı okuyunca daha güvenle yapıyorum :))

Not3- Toniği kullanma amacım temizlik değil ferahlık, sakinlik. O yüzden pamukla değil yüzüme püskürterek kullanıyorum. Rosense ya da başka bir marka aldığınızda içindeki ürünü fısfıslı bir şişeye doldurabilirsiniz. Şimdi baktım rosense 'd fısfıslı şişelerden çıkarmış :)

Sabah Rutini;
Ultra Facial Cleanser ile yüzümü v boynumu temizleyip (fırçasız) kağıt havluyla nemli bırakacak şekilde kurutuyorum. Ardından yüzüme gül suyunu sıkıp cildim onu emince ya da emmeden nemlendirici kullanıyorum. Eğer yaz aylarında isek jel olanı, diğer aylarda ise normal nemlendiriciyi tercih ediyorum. Ayrıca bazı sabahlar eğer kendimi şiş ya da bi sebepten kızarık isem yüzümü yıkadıktan sonra bi küçük buzu havlu yardımıyla tutup yüzümde eriyene kadar gezdiriyorum. Havlu burada hem buzu kolay tutmamı sağlıyor, hemde akan suyun üstüme yere dökülmesini engellemek için kullanıyorum. Ama buzu direkt yüzüme sürüyorum yani buzu havluyla sarıp sürmüyorum. Ardından yine tonik v nemlendirici. Aslında zor gelmese bunu her sabah yapmak isterim çünkü cilde çok ciddi faydaları var v bunu yaptığım günlerde yüzümdeki mimik kırışıklıkları daha geç oluşuyor.

Akşam Rutini:
Eğer göz makyajı varsa bunu makyaj temizleyicilerle çıkarıyorum ama cilt makyajı için buna gerek görmüyorum. Rare Earth cleanser ile fırça yardımıyla yuvarlak v hassas hareketler yüzümü temizliyorum. Kağıt havluyla yüzümün ıslaklığını alıp özellikle nemliyken burun,çene v yanaklarımın iç kısmına Rare Earth Deep Pore maskesini çok ince bir tabaka sürüyorum. 5-10 dk beklerken gidip papatya ya da ada çayı alıyorum :)) Daha rahat uyumamı sağlıyorlar. Sonrasında yüz süngerini sıcak suda tutup suyunu sıkıyorum v maskemi siliyorum (bir kaç kez tekrarlayarak). Ardından gül suyunu sıkıp cilt onu emince Precision Lifting serumu uygulayıp ardından yoğun nem veren normal ciltlere uygun olan Ultra Facial 'ı kullanıyorum. Kış aylarında nemlendiriciden sonra yağ da kullanıyorum ancak yağı sadece yanaklarıma sürüyorum.

Bu rutinden sonra gözlemlediğim değişiklikler
Bu rutin ile artık siyah nokta sıkma işlemi hayatımdan çıktı gitti. Sadece yaz aylarında güneş kremlerinden kaynaklanan beyaz yağ topcuklarını sıkmak zorunda kaldım. Neyse ki iyi bir güneş kremi de buldum yüzüm için.
Gözeneklerin ufaldığını sadece ben değil ailemde fark etti. Kullandığım çoğu ürünün böyle vaatleri olmasıyla birlikte dolmalarına müsade etmeyince küçülüyorlar herhalde :))
Daha öncesinde cildimde burun v kaş ortası pul pul dökülürdü, burnuma asla fondöten bile kullanmazdım. Eskiden sabun kullanmak gibi bir hata içerisindeydim cildimi alıştırdığım için bırakmak zor oldu ama her hatanın dönüşü vardır.
Burnum ilerleyen saatlerde ampul gibi parlardı. Bu yağlı olan o kısmın aynı zamanda nemsiz olduğunu fark edemediğim için kullandığım nemlendiricilerin yetersiz oluşu ile alakalı idi. Bu da düzeldi. Artık hiç olmuyor değil tabii ama eski hali ile kıyaslanamayacak derecede az. Elimi yüzümde gezdirdiğimde nemsiz ya da yağlı hissetmiyorum artık.

Her halde bu kadar. Umarım faydalı olur. Bu ürünlerin hepsi için ayrı ayrı yazı yazmayı düşünüyorum ama öncesinde haklarında yazılan çok ya da yeterli yazı var mı diye bir bakacağım. Gereksiz kalabalık yapmayayım.

Mutlu kalın :)

Yorumlar

  1. Hangi güneş kremini kullanıyorsunuz acaba benimde aynı şekilde oluyorda

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar